English
EN GE

სწავლის შედეგები

სამაგისტრო პროგრამის ყველა (სასწავლო, პრაქტიკული და კვლევითი) კომპონენტის ერთობლიობა, მათი შინაარსის, სწავლისა და სწავლების მეთოდებისა და კრედიტების მოცულობის გათვალისწინებით, უზრუნველჰყოფს პროგრამით გათვალისწინებული სწავლის შედეგების მიღწევას უმაღლესი განათლების კვალიფიკაციათა ჩარჩოს მეორე (სამაგისტრო) საფეხურის აღმწერის სათანადო დონით.
პროგრამის დასრულების შემდეგ მაგისტრი უნდა ფლობდეს თანამედროვე აქტუალურ კვლევებზე დაფუძნებულ თეორიულ ცოდნას საგანმანათლებლო სფეროს ადმინისტრირების კომპლექსურ საკითხებზე, ჰქონდეს პრობლემის ორიგინალური გზით გადაჭრის პრაქტიკული კომპეტენცია, საჭირო ინფორმაციის მოძიების და საკითხისადმი კრიტიკულად მიდგომის უნარი. ასევე მაგისტრს უნდა შეეძლოს დარგის კვლევითი მეთოდოლოგიის გამოყენება კვლევითი პროექტისათვის.

ა) ცოდნა და გაცნობიერება:

სამაგისტრო პროგრამის დასრულების შემდეგ სტუდენტს ჩამოუყალიბდება სფეროს ღრმა და სისტემური ცოდნა, რომელიც აძლევს ახალი, ორიგინალური იდეების შემუშავების საშუალებას, ცალკეული პრობლემის გადაჭრის გზებს გაცნობიერებას;
კერძოდ ექნება თანამედროვე აქტუალურ კლევებზე დაფუძნებული ღრმა და სისტემური ცოდნა შემდეგ საკითხებზე:

  • თანამედროვე საგანმანათლებლო სისტემების და საგანმანათლებლო პოლიტიკის ძირითადი მიმართულებების შესახებ
  • საგანმანათლებლო სფეროს სისტემური კავშირების, საგანმანათლებლო ინსტიტუტებისა და საგანმანათლებლო სისტემის აქტორების ურთიერთქმედების მარეგულირებელი სამართლებრივი მექანიზმების შესახებ
  • საგანმანათლებლო სისტემის ფინანსური ადმინისტრირების შესახებ
  • საგანმანათლებლო დაწესებულებაში მმართველობითი საქმიანობის, ლიდერობისა და პერსონალის მართვის თეორიების შესახებ
  • სტუდენტის არჩევით, ზოგადსაგანმანათლებლო ან უმაღლეს საგანმანათლებლო დაწესებულებაში არსებული პროცესების ადმინისტრირების შესახებ
  • საგანმანათლებლო დაწესებულების სოციალური როლის მნიშვნელობის გაცნობიერება

ბ) ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების უნარი:

პროგრამის დასრულების შემდეგ კურსდამთავრებულს უნდა შეეძლოს შეძენილი ცოდნისა და უნარების პრაქტიკაში გამოყენება, ახალ, გაუთვალისწინებელ და მულტიდისციპლინურ გარემოში მოქმედება; კომპლექსური პრობლემების გადაწყვეტის ახალი, ორიგინალური გზების ძიება, მათ შორის, კვლევის დამოუკიდებლად განხორციელება უახლესი მეთოდებისა და მიდგომების გამოყენებით;
კერძოდ, კურსდამთავრებული შეუძლია :

  • საგანმანათლებლო სისტემასი არსებული სიტუაციის ანალიზის, პრობლემების იდენტიფიცირების, ოპტიმალური მეთოდოლოგიის მისადაგების და მისი გადაჭრის პრაქტიკული გეგმის შემუშავება
  • განათლების სფეროში არსებული პოლიტიკის ანალიზი და საგანმანათლებლო სისტემის განვითარების რეკომენდაციების შემუშავება
  • საგანმანათლებლო სტრუქტურაში (ზოგად თუ უმაღლეს -საგანმანათლებლო) ხარისხის უზრუნველყოფის სისტემის შეფასება, საგანმანათლებლო პროცესების მონიტორინგი და შეფასება
  • საგანმანათლებლო დაწესებულების განვითარების სტრატეგიის შემუშავება საგანმანათლებლო სისტემისა და საგანმანათლებლო ბაზრების გლობალიზაციის პირობებში
  • მონაცემთა შეგროვებას, ანალიზი და შესწავლილი მეთოდოლოგიური აპარატით კვლევის დამოუკიდებლად განხორციელება

გ) დასკვნის უნარი

პროგრამის კურსდამთავრებულს გამომუშავებული აქვს რთული და არასრული ინფორმაციის (მათ შორის, უახლესი კვლევების) კრიტიკული ანალიზის, დასაბუთებული დასკვნების ჩამოყალიბების უნარი

კერძოდ სტუდენტს შეუძლია:

  • საგანმანათლებლო სისტემაში არსებულ პრობლემების ანალიზის საფუძველზე მისი გადაჭრის თეზისის განვითარება, ოპტიმალური გადაწყვეტილების შემუშავება, დასაბუთება, არგუმენტირებისა და დაცვა
  • საგანმანათლებლო დაწესებულების ორგანიზაციული განვითარების შეფასება, სუსტი და ძლიერი მხარეების გამოკვეთა, რეკომენდაციების შემუშავება და კრიტიკულ ანალიზი
  • საგანმანათლებლო პროცესში მეთოდოლოგიის ეფექტურობის შეფასება და განვითარების თაობაზე დასკვნის შემუშავება
  • კვლევის მონაცემების, სამეცნიერო წყაროებისა და სხვა მონაცემების კრიტიკული ანალიზი

დ) კომუნიკაციის უნარი:

პროგრამის კურსდამთავრებული გამოიმუშავებს კომპეტენციას, მოახდინოს თავისი დასკვნების, არგუმენტაციისა და კვლევის მეთოდების კომუნიკაცია აკადემიურ თუ პროფესიულ საზოგადოებასთან ქართულ და უცხოურ ენებზე, აკადემიური პატიოსნების სტანდარტებისა და საინფორმაციო-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების მიღწევათა გათვალისწინებით,
კერძოდ კურსდამთავრებულს შეუძლია:

  • კონკრეტული დარგობრივი საკითხის შესახებ ინფორმაციის მოძიება, მის სტრუქტურირება და აკადემიური თუ ფართო საზოგადოებისათვის მისი წარდგენა ზეპირი თუ წერილობითი ფორმით; 
  • კვლევის მასალის დამუშავების შედეგების სტრუქტურირებული და თანამიმდევრული სახით ჩამოყალიბება როგორც წერილობითი, ისე ზეპირი ფორმით;
  • სხვადასხვა წყაროდან მოპოვებული ინფორმაციის (მეორადი მონაცემების) ანალიზი;
  • წერილობითი ანგარიშის მომზადებისა და ზეპირი წარდგენა;
  • კონკრეტულ პრობლემაზე საკუთარი მოსაზრების წერილობით გადმოცემა; 
  • კვლევის შედეგების გადმოცემა, წერილობითი ან ზეპირი, სრული თუ განზოგადებული ფორმით

ენობრივი კომუნიკაციის კომპეტენცია

მაგისტრატურის კურსდამთავრებულს შეუძლია ქართულ და ინგლისურ ენაზე კომუნიკაცია როგორც სპეციალისტებთან, ისე არასპეციალიტებთან პროფესიულ საკითხებზე, საკამათო საკითხების არსებობისას კომუნიკაციის სწორი ფორმებით წარმართვა

ინტერნეტ-რესურსებისა და საინფორმაციო ტექნოლოგიების როგორც საკომუნიკაციო და სასწავლო ინსტრუმენტის გამოყენების უნარი;


ე) სწავლის უნარი:

სამაგისტრო პროგრამის დასრულების შემდეგ მაგისტრმა უნდა შეძლოს სწავლის დამოუკიდებლად წარმართვა, სწავლის პროცესის თავისებურებების გაცნობიერება და სტრატეგიულად დაგეგმვის მაღალი დონე,

კერძოდ კურსდამთავრებულს შეუძლია:

  • უწყვეტი განათლების (მთელი ცხოვრების განმავლობაში სწავლის) საჭიროების გაცნობიერება;
  • საკუთარი სწავლის მისწრაფებების განსაზღვრა გარემოს და შესაძლებლობების გათვალისწინებით და ცოდნის გაღრმავების სტრატეგიის დამოუკიდებლად ჩამოყალიბება
  • საკუთარი ცოდნის თანამიმდევრულად და მრავალმხრივად შეფასება და შემდგომი სწავლის საჭიროების გაცნობიერების მიზნით, მომავალი სწავლის სტრატეგიის შემუშავება და ცოდნის დამოუკიდებლად გაღრმავება
  • საჭირო ინფორმაციის მოძიებისა და სტრუქტურირების უნარის გამომუშავება;


ვ) ღირებულებები:

კურსდამთავრებულს ღირებულებებისადმი თავისი და სხვების დამოკიდებულების შეფასება და ახალი ღირებულებების დამკვიდრებაში წვლილის შეტანა შეძენილი უნარების გამოყენებით, კერძოდ კურსამთავრებული :

  • ფლობს სამეცნიერო პოლემიკის, სხვა ავტორების ნაშრომების ციტირების და შედეგების გამოყენების წესებსა და ეთიკას და შეუძლია ღირებულებათა დამკვიდრების გზების კვლევა და მათ დასამკვიდრებლად ინოვაციური მეთოდების შემუშავება.
  • აცნობიერებს საგანმანათლებლო სფეროსა და საგანმანათლებლო დაწესებულების საზოგადოებრივ ამოცანას და მის პასუხისმგებლობას და შეუძლია აღნიშნული ღირებულებების დამკვიდრებაში წვლილის შეტანა.
  • ფლობს აქვს კრიტიკის კორექტულად გამოთქმისა და მიღების უნარს;
  • აცნობიერებს პიროვნული ზრდისა და პერმანენტული თვითგანვითარებისკენ სწრაფვის აუცილებლობას ;
  • იცავს მეცნიერული ეთიკისა და აკადემიური პატიოსნების სტანდარტებს 
  • აანალიზებს საგანმანათლებლო სფეროს ეფექტური მმართველობის (good leadership) მნიშვნელობას